Διδακτική βασικών μαθηματικών εννοιών: Αριθμοί και αριθμητικές πράξεις
ISBN
978-960-501-133-8
Τύπος Αρχείου
Adobe DRM protected
pdf
Έτος Έκδοσης
2000
Λέξεις Κλειδιά
Διδασκαλία
Περιγραφή
Ποιες ιδιομορφίες χαρακτηρίζουν το περιεχόμενο των μαθηματικών εννοιών ώστε η κατανόησή τους να αποτελεί για τα παιδιά, και όχι μόνο, ένα δύσκολο εγχείρημα; Ποια είναι τα προβλήματα που εμπεριέχει η αντιστοίχιση των μαθηματικών εννοιών σε καταστάσεις φαινομένων της πραγματικότητας και ποιες είναι οι επιπτώσεις τους; Τα ζητήματα αυτά τα αντιμετωπίζουν καθημερινά καθηγητές και μαθητές στο σχολείο και έχουν να κάνουν με τις ίδιες τις μαθηματικές έννοιες και τις νοητικές δυσκολίες που συναντούν τα παιδιά στην κατανόηση και στον χειρισμό τους. Αυτά είναι μερικά από τα θέματα που αναλύονται σε αυτό το βιβλίο.Η προσέγγιση των θεμάτων αυτών γίνεται με βάση μια οπτική που θεωρεί τη μαθηματική γνώση μια δυναμική διαδικασία διερεύνησης, τη μάθηση των μαθηματικών ως μια γενεσιουργό διαδικασία κατασκευής νοημάτων που διαμορφώνεται καθοριστικά από την κοινωνική αλληλεπίδραση, και τη διδασκαλία των μαθηματικών ως μια κοινωνικά οργανωμένη δραστηριότητα μάθησης που οφείλει να δημιουργεί περιβάλλοντα μάθησης τα οποία υποκινούν αμφιβολίες και παρέχουν εμπειρίες μάθησης στα παιδιά της σχολικής ηλικίας.